Photobucket Photobucket Photobucket  photo Testimony_zps3618f2a4.png  photo Testimony_zps3618f2a4.png Photobucket

Search This Blog

Friday, November 28, 2014

Cirit-Birit & Masalah Mata

Petua #1. : Cirit Birit

  1. Minum Penawar Titis Mata (PTiM) dengan air suam sebanyak tiga kali sehari ataupun lebih untuk kes-kes yang parah sehingga sakit hilang.
  2. Makan pisang dan hirisan epal yang dikupas dan berwarna coklat.
  3. Parut ubi kayu dan campur dengan air panas. Tapis ke cawan kopi dengan menggunakan tapis teh, campurkan sedikit gula merah sebagai pemanis dan minum dengan segera. Jangan biarkan lama kerana ia akan menjadi terlalu pekat. Minum sebanyak tiga gelas sehari sehingga cirit birit berhenti.
Petua #2. : Penyakit Mata - Jangkitan - Katarak
  1. Sila dapatkan sebotol Penawar Titis Mata (PTiM) iaitu sejenis penawar titis mata yang hanya terdapat di kedai herba kami. PTiM adalah campuran minyak biji jintan hitam dan madu asli. Ia tidak dijual di farmasi.
  2. Titiskan satu titis kecil PTiM pada mata setiap malam sebelum tidur.
  3. Setiap pagi selepas bangun, titiskan satu titis PTiM pada mata dengan segera. Ini adalah pengganti yang baik bagi titisan air mata semulajadi. Selain membasahi mata, PTiM menghilangkan jangkitan dan melindungi mata.
  4. Kebanyakan kes katarak, bahkan kes yang memerlukan pembedahan dapat disembuhkan hanya dengan menggunakan satu titis PTiM pada setiap malam.
  5. Selepas beberapa minggu menggunakan PTiM pada setiap malam ataupun dalam kes katarak selepas sembuh, pengguna boleh mengurangkan dos dua ataupun tiga kali seminggu. Ini bagi menjaga mata supaya tetap terang dan sihat.
  6. PTiM sekiranya dititiskan pada mata, satu titis pada waktu pagi dan satu titis sebelum tidur membantu mencegah masalah penglihatan dan memelihara mata supaya sihat.
Catatan :
Pengguna akan berasa kesan sengatan selama tiga minit. Penglihatan menjadi kabur selama tiga minit dan perlahan-lahan kembali normal. Orang yang mengalami masalah penglihatan biasanya beransur pulih selepas beberapa kali menggunakan PTiM. Mata pengguna juga berasa gatal pada awalnya. Keadaan ini normal seperti masuknya pasir dan kotoran ke dalam mata, kemudian ia beransur hilang. PTiM adalah sejenis cecair berwarna gelap.


Best regards,

Pn. Rina Omar
(Pengurus HerbaMetik Online)
+6011-5226 3806 (call/telegram)
http://herbametik.blogspot.com
herbalmetics_online@yahoo.com.my

No comments:

Post a Comment

Followers